30 Ocak 2011 Pazar

Yeni sezon hazırlıklarına başladık.

Sezonda kullanacağım keki yaptırdım.50 kg pudra şekeri haline getirilmiş çay şekeri + 13 kg bal + 600 gr polen polen az ama elimde o kadar vardı onu kullandım.

2011 sezonu hazırlıklarına yavaş yavaş başladık.Oksalik asit uygulamasını bu gün yaptım.Biraz geç kaldık ama ne kadar varroa öldürebilirsek kardır.Bu sene buralarda yavrusuz dönemi yakalamak mümkün olmadı olduğundada ben müsait olmadım öylece bu güne kadar geldik.
Yukarıdaki fotoğraftada görüleceği gibi düşen yavru gözlerinin kapaklarından yavru faaliyetinin başladığını anlıyoruz.Varroa ölülerini görmekte mümkün atıkların arasında.
1lt su + 35 gr. oksalik asit ve 200 gr şekeri l litrelik pet şişenin içine koyup erittikten sonra şişedeki karışımı 1 litreye tamamlayana kadar ılık su ile doldurdum.İyice karıştırıp her arılı çerçeveye 5 ml.gelecek şekilde uyguladım.
Oksalik asiti internetten almıştım.Oksalik asit di hidrat diye yazıyordu sitede ,gelen ambalaj bu şekilde geldi diğer arıcı arkadaşların kullandıklarını araştırınca bu ürünü kullanmaya karar verdim.
Varrolar doğal yaşamlarını tamamlamış ve ters dönmüşler.

Hiç yorum yok: