6 Kasım 2010 Cumartesi

Kasım ayının ilk haftası

Kasım ayının ilk haftası Ekim ayının son haftasına göre çok daha güzel geçmekte.Hava sıcaklıkları 20 C nin üzerinde ve güneşli bir hafta geçiriyoruz.Ekim ayında yağan yağmur sayesinde pürenler güneşi görünce polen ve nektar vermeye başladı.
Yaptığım genel kontrolde durumun çok güzel olduğunu söyleyebilirim pürenden gelen polen ve nektar ile ana arılar tekrar yumurtlamaya başladılar bal stoklarıda geyet iyi.


Mevcutlarda iyi durumda daha önce içlerindeki fazla petekleri alıp sıkıştırma yapmıştım.Polen ve nektar akımı başlayınca ana arıların bazıları yumurtlayacak alan bulmakta zorlanmaktaydılar.Bazılarına tekrar boş kabarmış çerçeve verdim bazılarının ise kapak çerçevelerine yakın olup gözlerinde boşluk olanları ana arının bulunduğu çerçevenin yakınlarına vererek bu durumu kontrol ediyoruz.Daha önce varroa ile mücadelemizi Perizin ile yapmıştım.(2 sefer)Geçen haftada Formik asit uygulaması yaptım.Yavru miktarı azalmaya başladığında da Amitraz etken maddeli ilaçlardan birini daha kullanıp kışa gireceğiz.


Bu hafta ilginçbir olayla karşılaştım.
4 çerçeveli kovanlardan bir tanesi bolca ana arı memesi yapmış ve içlerinden bir tanesinin çıkmasını sağlayıp diğerlerini imha etmişler.İlginç olan kovanın kendi anası ile sonradan çıkan aynı kovanda ikamet ediyorlar.Fakat sonradan çıkanı içlerine pek almıyorlar o garibim çerçevelerin kenarlarında dolaşıp duruyor.Yukardaki fotoğraf sonradan çıkan ana.


Buda kovanın gerçek anası o aralında dolaşabiliyor.Yanlız kovanda yumurta larva yok tahminim bu ananın yumurtalıklarına bir şey oldu ve yumurtlamayı kesti onlarda yenibir ana ya karar verdiler gibi.
Bende bıraktım ikisinide siz iyisini bilirsiniz dedim seçin birini.


2 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Çokengin,gelişmeler iyi olduğuna göre merak edilecek bir durum yok,merak ettiğim husus bu saatten sonra anaların çiftleşmek için erkek bulup bulamayacakları,inşallah herşey yolunda gider,iyi çalışmalar ,kolay gelsin.

E.ÇOKENGİN dedi ki...

İlhami bey şu anda daha erkek arı var ama bu saatten sonra çiftleşen ana arıdan pek hayır gelmez bahara çıkaracak önlemleri alırsak o kovanı kurtarabiliriz.Yada birleştiriveririz.
İyi çalışmlar.