23 Temmuz 2010 Cuma

Balın olgunlaşmasını bekliyoruz.

Uzun bir aradan sonra yine haberlerimize devam edelim dedim.Sıcakların artması ve arılığa giderken fotoğraf makinesini almayı unutmam dolayısıyla haber üretme süresini uzattım.
Son duruma gelince:Netten takip ettiğim kadarıyla arkadaşlarımız hasata başladılar bile.Biz ise ayıt bitkisinin nektar akımının sonuna gelmekteyiz.
Ağartmalar devam ediyor ve sırlamalarda tamamlanmaya çalışılıyor.

Bu sene hava sıcaklıkları biraz serin gitti ve arıları istediğimiz şekilde geliştiremedik .Ama bunada şükür.Allah nasip ederse haftaya hasat düşünüyoruz.


Bu arada geçen hafta arılığın bulunduğu yerdeki zeytin ağaçlarından birine çok küçük bir oğul konmuştu onu alıp boş bir kovana koymuştum.1çerçeve arısı vardı.




Bu hafta arılığa gittiğimde geçen hafta küçük oğulu koyduğum kovanın yanında bir arı birikintisinin olduğunu farkettim.Daha doğrusu beraber arıcılık yaptığımız arkadaşım İsa bey gördü.
Biz yine küçük bir şey diye beklerken kovanın altına doğru 2-3 çerçevelik bir oğul olduğunu gördük.Alıp aynı kovanın içine koyduk .Birazda bal takviyesş yaptık bakaloım ne olacak.
O Meşhur söz aklımıza geliyor hemen.
Anıza ekilen darıdan
Kocasından sonra kalkan kadından
Gün dönümünden sonra çıkan oğuldan
Hayır gelmez...miş.
Bu benim sözüm değil.Söyleyenin yalancısıyım.



Hiç yorum yok: