8 Mayıs 2010 Cumartesi

Herkes oğul bulur kovan sayısını çoğaltır ben...

Bu gün kovanlarımın haftalık rutin kontrollerini yaptım.Bizim bölgemizde polenli ve ballı bitkilerin sonu gelmek üzere taaki 15 Haziranda Ayıt bitkisi çiçek açana kadar.Dolayısıyla burada 1 aylık bir boşluk gözüküyor.O boşluğu ya arıları besleyerek geri gitmelerini engelleyeceksiniz yada denizden daha yüksek ve bahar henüz başlamış olan yerlere kovanları götürerek önlem almak gerekiyor.
Neyse ona önümüzdekigünlerde karar vereceğiz artık.Kovanların genel durumları çok güzel yavrulu çerçeve sayısı mükemmel denecek seviyede tabi kovanları sırayla kontrol ettikçe bu sonuçları görmek güzel .Ancaaak5 numaralaı kovanın kontrolüne sıra geldiğinde ilk defa şahit olduğum bir olayla karşılaştım.Sözkonusu kovan 9 çerçevede ve 6-7 çerçevede yavrusu olan bir kovan mevcudu ise çerçeve sayısına göre ortalama diyebiliriz.


İlginç olan olay ilk çerçeveyi çektikten sonra ortaya çıktı.Çerçevenin üzerinde arılar yumak olmuş bir durumda idiler.Kovanın mevcudu ise olağan üstü bir artış göstermekteydi.Arı yumağını dağıtınca ana arının üzerine çullandıklarını gördüm.Yumağı dağıtıp ana yı elime aldım fakat ana müthiş tırsmış elimden uçtu ve havalandı gitti.

Tabii ben kovana başka bir oğul girdiğini hala anlayamamışken uçup giden ananın arkasından üzülerek bakakaldım.Neyse dedik giden gitti geridekilere bakalım aynı çerçeveyi elime aldım aaa aynı yumak yine iş başında o yumağıda dağıttım ikinci bir ana arı neyse onu elime aldım kurtardım ve kafese alıp anasız bölmelerden birine kafesle verdim.
Burada ilginç olan olay herkes oğul yakalar kovan sayısını arttırır bende arılı kovana arı alır ana arıları kaçırtırım.Tabii iki ananın olması ve ikisinede saldırmaları büyük ihtimalle giren oğulun ikinci veya daha sonraki oğul olması ihtimalini kuvvetlendiriyor.Bende analar gitti hiç olmazsa arıları öldürmesinler diye esanslı su ile bütün arıları yıkadım.Akşam gelirken kovanın önünde öylece bekelşiyorlardı bizide içeri alın diye ne oldu bilmiyorum.Kovanın kendi anasını göremedim ama yarın bakıcam.
Bu çıkan oğul benim kovanlarımdan değil çünkü şu anakadar kovanlarımdan hiç birisi oğula temayül etmedi ve her hafta rutin olarak kontrollerimiz devam ediyor.



Hiç yorum yok: