2 Mart 2010 Salı

Öğle arasında bile ARI

Uzun zamandır yağan yağmurlardan sonra,bugün saat 12.00 yi gösterdiğinde soluğu hemen arılıkta aldık.Saat 13.00 e kadar Öğle arasını takım elbise ile arılık ziyareti ile geçirdik.Arılığın bulunduğumuz yere yakın olması benim için bir avantaj. Arıcılığın bir hastalık olduğunu boşa söylemiyoruz.Yukarıdaki resimde ispatı.
Uzun süren yağmurlardan sonra güneş açması ve ısının arılar için uygun olması onlarında neşelerini yerine getirmişe benziyor.Polen sevkiyatı tam gaz sürmekte.


Karabaşların çiçek açmaya başlaması için erken bir tarih ama geçen seneye göre mevsim 15-20 gün geriye geldi gibi.Karabaşı ziyaret eden arı sayısı bir hayli fazla.

Buda çok yanmış ve kendini suya atmış debelenip duruyordu.



Eee bu mevsimde bir arının bile çok değeri var.( tabiki bu mesleki tahlil )İşin doğrusu oda bir canlı ve hemen ilkyardım yaptık kurtardık.Yarın öbür gün teşekkür için öpmeye kalkarsa hiç şaşırmam.





6 yorum:

TUNCAY HADİSE dedi ki...

Sayın Çokengin,
Öğle arası arılarınızı görebilecek kadar yakında oluşu sizin için iyi bir şans,bizim öğlen aramız var ama arılar uzakta olduğu için gitme sansımız yok;ancak hafta sonu ziyaret ediyoruz.
Verimli bir yıl gçirmenizi ve arılarla muhabbetinizin bozulmamasını dilerim.

E.ÇOKENGİN dedi ki...

Teşekkür edrim Tuncay bey.

İlhami Uyar dedi ki...

Sevgili Erdal bey,arılar ne kadar iğneleselerde canımızı yaksalarda ,onları sevmekten geriye duramıyoruz.Acaba bu sevginin kökeninde ne var,doğrusu ben çok merak ediyorum.Yuvalarını korumak için canlarını feda ettikleri içinmi,yoksa ballarını yediğimiz içinmi bu kadar hoşgörülüyüz arılara karşı.İşlerinizde başarı,yaşamınızda sağlık dileklerimle,sevgi ve saygılarımı iletiyorum.

adem yamak dedi ki...

erdal bey . selamınızı aldım çok memnun oldum.hatırlanmak en önemlisi unutulmamak çok güzel bir olay.enkısa zamanda görüşmek dileğiyle . adem yamak .0541 4548010 bloğumun adı yeftin kovanci.

taskın dedi ki...

NE ŞANSLISINIZ arılar yakınınızda

E.ÇOKENGİN dedi ki...

İlhami bey bence arıların iğnesine katlanmamız ve onları tarifsiz bir duyguyla sevmemizin altında bize maddi olarak verdiklerinden çok manevi olarak kazandırdıkları öne çıkıyor gibi geliyor bana.

Adem bey eski günleri yadetmek güzel görüşmek dileği ile.

Evet Taşkın bey o yönden gerçekten şanslı hissediyorum kendimi.