14 Mart 2010 Pazar

Detaylı Kontrol.

Son yüzeysel kontrolümüzü 20 Şubatta yapmıştık.O günden bu güne kadar havalar hep yağışlı ve kovan açmaya müsaade etmeyen sıcaklıkta idi.13 Mart 2010 günü meteoroloji sitelerininde tahmin ettiği gibi birden 25 derecenin üzerine çıktı.Cumartesi olması sebebiyle hemen arılığa koştum.Yaptığım kontrollerde yavru alanlarının genişlediği ve bir kaç çerçeveye yayıldığını gördüm.Dolayısıyla bal stoklarıda erimekte.

Ben kek takviyesine devam ediyorum.Bu güne kadar sıcaklıklar şurup vermeye uygun değildi.Bu gün ilk defa azar azar olmak şartıyla 2/1 şurup verdim.Kovanların genel durumu geçen senekinden iyi sayılmaz.

Bol miktarda polen geliyor.



Bu gün sıcaklık yine 9-10 dereceye düştü.Bundan sonra şuruba devam etmek gerekiyor.



1 yorum:

adem yamak dedi ki...

erdal bey. son yumurtalı çıta ile polenli çerçevenin arasına 1 adet ham petek atıp 500ğram şurup verirseniz ertesi günü arının ham peteği işleyip yumurta attığnı göreceksiniz şişik petek verirseniz arı sert olan petğe önce yumuşatmak için bal koyar balı tükettikten sonra yumurta atar buda zaman kaybı olur. en dışınada temiz kabarmış peteği fazladan koyarsanızkovan içi sıcaklıktan daha erken yumuşama olacağı için ham petekten hemen sonra şişik peteği verirseniz daha erken zamanda yumurta atar. çalışmalarınızda başarılar dilerim. bemim bloğumuda yan tarafa yazarsanız memnun olurum adem yamak yeftin kovanci.