26 Şubat 2010 Cuma

TELLİ DİP TAHTASI

Anti varroa diptahtsını kullanabilmek için uzun zamandan beri araştırma yapıyordum.Bazı arkadaşların bloglarında yapmış oldukları telli dip tahtalarının resimlerini yayınlamaları ve Avrupalı ve Amerikalı bir çok arıcının internet sitelerinde yayımlamış oldukları telli dip tahtasını yaptırmaya karar verdim.Fakat ben dip tahtasının hem telli hemde polen tuzaklı olmasından yanaydım.
Marangoz arkadaşa 15 adet kovan siparişi verirken bu isteklerimide kendisine ilettim.Ve dün akşam ilk prototip kovanları görmeye gittim ve sonuç yukarıdaki gibiydi.İşçilik ve isteklerimizi uygulama yönünden çok güzel bir iş olmuş diye düşünüyorum.
Alt tarafında boydan boya çekmece olacak kışın kısmende olsa soğuğu engellemek lazım.Bakalım kullanımda nasıl sonuç alacağız.Bu tip kovanlara arıcılar pek sıcak bakmıyor çünkü.
Uçuş deliğindeki metal parçayı açıp kapatmak suretiyle istediğimiz zaman polen üretimi istediğimiz zamanda normal giriş çıkışlarını sağlayacağız.



Buda ortadan iki bölüme ayrılan seyyar bölme tahtalı ruşet olarak kullanmayı düşündüğüm kovanım.


İki aileyi birden ikamet ettireceğiz.




3 yorum:

ALİ TÜRK dedi ki...

Erdal bey kovan modeli çok güzel olmuş. Hem polenli hemde alttan elek telli olması süper.Bizim en büyük eksikliklerimizin birisi kovanların havalandırmasıydı. Bu havalandırmalar bir çok şeyin olumsuz tetikleyicisiydi. İnşallah bu yıl tüm kovan altlarını degiştirmeyi düşünüyorum. Bir şeyler tasarlayıp üretmek ve bunları paylaşmak çok zevkli.Yeni arıcılık sezonu tüm arıcılarımıza hayırlı olsun.

E.ÇOKENGİN dedi ki...

Teşekkür edrim Ali Bey arıcılık konusundaki yeni uygulamaların bulunup değerlerndirilmesi konusunda net ortamının çok faydası var.Bu uygulamaları yayımladığımız sürece Türkiye arıcılığı dünya arıcılığı sıralamasındaki gerçek yerini alacaktır diye düşünüyorum.

adem yamak dedi ki...

erdalbey. sanırım dip tahtasına çaktığınıztel en incesinden. arı en incesini genellikle propolisle örüyor. birboygeniş deliklisini kullanırsanız daha iyi olur .polen almakiçinde o teli kullanabilirsinizçalışmalarınızda başarılar dilerim adem yamak.. yeftin kovanci.