6 Ocak 2010 Çarşamba

Okzalik asit uygulamasını yaptım..!





Dün hava ısısı sabahtan 3-4 derece civarında idi gece dahada soğuktu.Öğleden sonra 8-9 derece civarına yükseldi.


Şu anda kovanlarda yavru yok.Fakat 10-15 gün sonra faaliyet başlayacak bende fırsat bu fırsat deyip hava sıcaklığı 7-8 derece civarındaydı izin aldım ve okzalik asit ile ilaçlamasını gerçekleştirdim.
Birçok kaynak hava ısısı okzalik asit ilaçlaması için 0-5 derece olmalı diyor fakat kovanın içinde yavru faaliyeti olmadığı dönemdede ilaçlama yapılabilir dedim ve yaptım.Şu anda yavru olmadığından varroların hepsi ergin arıların üzerinde bulunmaktadır.



Hazırladığım karışım . (Kovan sayıma göre ayarladım.330 ml su 330 gr.Şeker ve 25 gr okzalik asit.Arılı çerçeve başına 5 ml karışım düşürmeye dikkat ettim.Eğer uygun bir hava yakalarsam bir hafta sonra tekrarlamak istiyorum.

Organik asitlerle varroa mücadelesini muhakkak yapmalıyız.Sentetik ilaçlardan vazgeçmeliyiz.Özellikle arılarda kullanımının çok tehlikeli olduğu bilinen insektisit ve akarisit ilaçların adını bile ağzımıza almayalım.Bu kadar yayın ve uyarıya rağmen maalesef duyuyoruz bu ilaçlar kullanılmakta.Bu ilaçları kullanmaktan bir an önce vazgeçilmeli ve ilaçlamayı tekniğe uygun zaman ve miktarda uygularsak varroanın zarar eşiğini en alt seviyelere indirmek mümkün diye düşünüyorum.Ayrıca alacağımız kültürel önlemlerde bize varro ile savaşta yardım edecektir.Bunlar nelerdir birincisi yavru İlkbahar ve yazın mum kabartma döneminde erkek arı gözlerini ihtiva eden petek ördürmek ve bu petek gözleri yumurta koyulup kapandıktan sonra kovandan alıp imha etmek,ikincisi elek teli takılmış kovan dip tahtası kullanmak.

3 yorum:

Kenbiloğlu dedi ki...

Merhaba arıcı arkadaş,

benim yabancı kaynaklardan okuduğum kadarıyla oksalik asiti iki defa peşpeşe damlatmak suretiyle uygulamak sakıncalı uyarmak istedim kolay gelsin ...

selamlar
İsmail TAŞER

E.ÇOKENGİN dedi ki...

uyarınız için teşekkür ederim Sayın ismail bey
Fakat ben bunu Devrim OSKAY hocanın sitesinden okudum ve öyle uygulamayı düşünüyorum.Deneyeceğim.http://www.aridostu.com/index.php?option=com_content&task=view&id=8&Itemid=9

taskın dedi ki...

selamalr
burada çok önemli bir konu var
varoadan ziyade
neden bu kadar fazla varo var
buan cevap bulmak lazım
başarıalr