5 Ekim 2009 Pazartesi

Kış hazırlıklarına başladık..

Bal hasadını tamamladıktan sonra yavaş yavaş arıları kışa hazırlamaya başladık.Bu sene bal sezonunun çok verimli geçtiğini söyleyebiliriz.Malum balın yoğun geldiği dönemlerde arılar yavru faaliyetlerini önemli ölçüde kısıtlıyorlar.Bizim arılarımızda mevcut olarak bayağı geriye düştüler.Bizim buralarda mevsim itibariyle henüz soğuklar başlamadı çam balı gelmeye devam ediyor.Fakat arılarda varroa faaliyetide tüm hızıyla devam ediyor.Ben bu senenin bal hasat sezonunu kapadım.Ve arılarımı Kaumafos etkili maddesi olan Perizin ile 1 hafta önce birinci bu Pazar günüde 2.olmak üzere ilaçladım. Tabi daha önce yaptığımız en son sağımdan sonra içlerindeki fazla kabarmış petekleri almıştık.Bundan sonra bir kere de Formik Asit ve Tabi ki salkım zamanıda oksalik asit uygulamayı düşünüyorum..

2 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Çokengin,milli servetimiz ve çevre için olmazsa olmazlarımızdan olan arılarımızın bakımına itina göstermeliyizki seneye verim bekliyelim.Uygulamalarınızda başarı ,işlerinizde kolaylıklar diliyorum.

taskın dedi ki...

hayırlı olsun
kolay gelsin
başarılar