22 Nisan 2009 Çarşamba

Bölmeler analandı.

Yeni yerimize taşındıktan sonra kovanların durumu nedir diye bakamamıştık.Sayı çoğaldıkça işlerde ağırlaşıyor.Bölmelerin bir kısmını 8 nisanda yapmıştık.Bir kısmınıda ayın 18 inde taşınırken yapmıştım.
Önceden yaptığım bölmelerde nerdeyse ana arı memesi denizi oluşmuştu .Daha önce işaretlemiş olduğum ve küçük lavalardan yaptıkları memelerin 2 şer tanesini bıraktım.Diğerlerinide sonradan yaptığım bölmelere verdim.(Vermeden önce bütün ana memeleri imha edildi)Bu sırada bazı memelerdeki ana arılarda elimizde doğum yaptı.

Onların bazılarını kafese aldım ve yeni bölmelerden bir kısmınada böylece verdim.Bir kovanada kendi yaptığı memeleri imha edip ana arıyı içine saldım.Ne olduğunuda göremedim bakalım ne olacak.İşçi arının birisi beslemeye çalışıyordu sonradan ne olduğunu göremedim.


Bu arada birazda arı sütü üretimi yaptık.Resimdeki memede bulunan larva yaşlı olduğundan iptal edilmesi gerekiyordu ve ettikte.






























Hiç yorum yok: