31 Mart 2009 Salı

En son yaptığım kontrol

Uzun zamandır hava sıcaklıklarının düşük olmasından dolayı kovanları kontrol edememiştim.
En son 15 Mart ta bakabilmiştim ondan sonra yağışlar ve soğuk müsade etmedi.Meteorolji sitelerini takip etmekten ikinci meslek sahibi olacaktık.Baktım önümüzdeki hafta ısı yüksek hemen 5 gün izine ayrıldım.
Sezona hazırlık için 10 tane kovan yaptırmayı düşünüyordum.Eski bir arıcı olan Hüseyin amca imdada yetişti.Benim ölçülerime uyan kullanıma hazır içine hiç arı koyulmamış 9 kovanını bana sattı.
Böylece atıl vaziyetteki milli servetimizi ekonomiye kazandırma görevinide yerine getirmiş olduk.Ayrıca boyaydı kulp takmaktı saç çakmaktı derdindende kurtulmuş oldum.
Hava sıcaklığı 20 C ye yaklaşınca yeni kovanları arılığa götürüp temizledim ve pürmüzledikten sonra eskileri ile yenilerin yer değiştrme operasyonuna başladık.Bu aradada kovanları detaylı kontrol etmiş olduk.

Çeçeveleri yeni kovanlara aktardıktan sonra eski kovanların içinde kalan ve genellikle iç işlerde görevli ve uçuş eğitimi almamış olan arıları kovanların önüne serdiğim bezin üzerine sirkeliyorum ve körükle yol gösterip kovana girmelerini sağlıyorum.Direk kovanın içerisinede sirkelenebilir ama bu mevsimde bir arı bir arıdır deyip risksiz bir iş yapıyoruz.


Kovanlara 15 gün bakamazsan ve düzenli şuruplarsan manzara yukarıdaki gibi olur.Doğal varroa tuzakları(Mehmet Yüksel Beyin kulakları çınlasın)biraz daha kapanmalarını bekleyip imha ettik.



Ve yaptığımız incelemede niye bizi rahatsız ediyorsun dercesine larvanın üzerinden bize bakan olmazsa olmazımız varroa .Ben Bayvarol kullanıyor idim.Şeritler 1 aydır kovanlarda idi fakat pek tesirli olmamış anlaşılan.şeritleri aldım bu seferde Forbeevar kullandım.Bakalım hayırlısı Ayrıca kovanlara verdiğimiz ham petekleri bir günde kabartır oldular.Elimizdeki hazır petek stoklarıda tükeniyor.Aman onlar böyle devam etsin biz tedarik işini hallederiz.


















































2 yorum:

Mehmet Yüksel dedi ki...

Erdal bey Erkek çıta tuzağı tekniğini uyguladığınızı görmek beni sevindirdi,görüldüğü gibi oradaki varroa için çoğalma imkanı bitmiş oluyor,bu tuzağı birde boş çıta ile yaptığınızı düşünün ne kadar varroa tuzağa düşer.
Bayvarol ve perisin kötü demiyorum ama devamlı kullanıldığında varroa bu ilaçlara karşı daha dirençli oluyor.
Bu tekniği her sene kullanarak ve senede 3 defa uygularsak varroa zaten % 50 imha etmiş olacağız ve baharda ilaç masrafımız olmayacak,
Ürettiğimiz balda daha az kalıntı olacak ve kaliteli Organik bal üretmiş olacağız.
Erdal bey verdiğiniz kurslarda bu konu ile ilgili bilgi verirseniz sevinirim.
Çalışmalarınızda başarılar diliyor,
bereketli ve bol ballı sezonlar diliyorum.
selamlar saygılar.

E.ÇOKENGİN dedi ki...

Katkınız için teşekkür ederim Mehmet Bey Bu tekniği zaten kurslarımızda anlatıyoruz.Başarılarınızın devamını dilerim.