16 Mart 2009 Pazartesi

Durum iyi gözüküyor.

Uzun zamandır havalar kovanları kapsamlı kontrol etme fırsatı vermemişti.

Pazar günü ısı 15 C nin üstüne çıkınca doğru arılığa.


Yaptığım kontrollerde durumun umduğumdan iyi olduğunu gördüm.Bazı kovanlarda ana arının yumurtlayacağı alan kalmamış.Durumu böyle olan kovanların ana arılarına hemen yumurtlayacak alan tahsis etmeliydik.Bende öyle yaptım ve ana arının yeni yumurtlamış olduğu çerçevelerin yakınına birer boş ve kabarmış petek verdim.Bazılarının ise en dışta bulunan ve kapak olarak kullandıkları kısmen ballı olan çerçeveleri içe vererek ana arının hızını kesmemesini sağladık.



Akşam üzeri de 2/1 şeker su oranında hazırladığım şurupları fazla olamamak şartıyla )1 su bardağı) servis ettim. Artılar için bu mevsimde ısı çok önemli ısıyı muhafaza edecek tedbirleri elden bırakmamak gerekli.




1 Nisanda kovanlara bölme işlemi uygulamayı düşünüyorum.Bakalım o hedefi yakalayabilecekmiyim.






4 yorum:

UĞUR KIRAN dedi ki...

Erdal bey o bir bardak şurup arıların dişinin kovugunu bile doldurmamıştır.Bence artırın birazda kızlar bayram etsin ne dersiniz.Ben hafta sonu bir kiloya yakın şuurp verdim bir gecede hüpletmişler hepsini.Her tarafı yumurta bastıgına göre yiyecek balları kalmamıştır ve yeni çıkacak yavrular açlık tehlikesine maruz kalırlar,bence kuvvetli besleyin arıları.

yalovalı arıcı yusuf dedi ki...

erdal bey durumlar bize göre çok iyi Allah gönlünüze göre versin.
çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.

İlhami Uyar dedi ki...

Erdal bey tüm dileklerinizin gerçekleşmesi ve ideallerinize kavuşmuş haberlerinizi bekliyoruz,kolay gelsin,

dedi ki...

Arkadaşilar hepinize teşekkür ederim.
Uğur bey bulunduğumuz yer bakımından iklimlerimz aynı fakat şu anda burda polen ve nektar akışı iyi durumda ve kovanlarımı kışa sokarkende iyi stokları vardı benim amacım beslemekten ziyade ana arının yumurta atmasını teşvik etmek ve hızını kesmemesini sağlamak.Çünkü fazla şurup verdiğimde gözlere depo yapıyorlar ve ana arının yumurtlayacağı alan kalmıyor.ileriye doğru tabiki miktar artacaktır.teşekkür ederim.