8 Eylül 2008 Pazartesi

eşek arılarıyla başım dertte

Geçen gün şöyle bir kovanlara bakayım çalışıyorlarmı diye gittim.
Saat 10.00-11.00 gibiydi kovanların hiçbirinde arı görünmüyor.
Ve eşek arıları kovanların önünde cirit atıyor.Kovandan bir arı dışarı çıkamıyor.

Bende yukarıdaki gibi bir alet yaptım ve bununla 25-30 kadar eşek arısını
yakalayıp öldürdüm.Anında arılar kovanların uçuş deliğinden çıkarak çalışmaya başladılar. Bu aleti küçük soğan çuvalından yaptım uçarken eşek arılarını yakalıyorum.
Fotoğraftada gördüğünüz gibi kovan kontrolü esnasında bile çerçeve üstündeki arılara saldırıyorlar.







4 yorum:

Ballı Baba dedi ki...

Erdal bey, bizim buralarda bir çok arıcı arkadaşımız pet şişelerin üst kısmını keserek ters çeviriyor ve içlerine olgun armut parçaları koyuyor her şişeye oldukca fazla eşek arısı giriyor denemesi kolay. Yarın bende blogda yazacağım bu konuyu.

İlhami Uyar dedi ki...

Değerli Çokengin ,bana göre eniyi çözüm yolu yuvalarını bulup imha etmek,aşırı derecede çoğaldıkları için üzüm elma karpuz daha başka meyvalarada zarar veriyorlar.Geçenlerde okuduğum araştırm yazısında zararlı böcekler ve sineklerin aşırı derecede çoğalmasına gece ile güzüa arasında sıcaklık farkını fazla olmaması sebe gösterilmiş.Çalışmalarınızda başarılar diliyorum

ALİ TÜRK dedi ki...

Erdal bey bu işe en uygun alet,ince gözlü balık kepçesidir.

İki sene öncesi yatılı balık avına gitmiştik.Konakladığımız yerin etrafındada yabani nane vardı açayip çiçekler açmış.Bal arılarıda çok ziyaret ediyorlardı.Eşek arıları öyle bir dalıyorduki,bende elimde kepçe o civarda bir günde 25-30 tane yakalamıştım.


Ayrıca yanınızda japon yapıştırıcı olursa nasıl olsa eşekarısı kepçede.Sırtına uzun uçarken taşıyabilecegi bir ip yapıştırılsa yuvasına kadar takip imkanı verir.

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

güzel bir uygulama gibi ama bence boş gazoz şişelerine bir miktar şerbet koy arı sandıklarının yanlarına koy sen ugraşmadan onlar icine girer ve dışarı cıkamaz bol bol ölürler görürsün
kolaygelsin