9 Haziran 2008 Pazartesi

Yalancı ve Gerçek Ana Aynı kovanda

Fotoğraftaki ana arıyı İzmir Tarımsal Araştırma Enstitüsünden almıştım.
Anasız kovanlarımdan birine vermek için kafesin içindeki işçi arıları çıkarmıştım ,vereceğim kovanı bir kez daha gözden geçirirken yalancı ana yumurtalarına rastladım ve bunu bilerek kovana ana arıyı kafesle verdim ve 2 gün sonra kafesi açtım ana arı yukarıdaki gibi kovanda kabul gördü fakat yalancı ana yumurtalarıda devam ediyordu.Gerçek Ana arı bir taraftan Yalancı ana arı birtaraftan yumurtluyordu fakat gerçek ana sadece en sondaki çerçeveye yumurtluyor yalancı ananın olduğu çerçevelere gitmiyordu.
Yukarıdaki fotoğrafta Yalancı ana yumurtalarını rahatlıkla görebilişrsiniz.Bir iki gün önce kovanda pis bir koku duydum yalancı ananın erkek arı yumurtası yumurtladığı ve kapatılmış gözlerin içine bir çubukla baktığımda gözlerin içindeki larvaların sıvı hale gewldiğini ve kokunun bundan kaynaklandığını gördüm.Bu Yavru çürüklüğü emarelerine benzemiyor bu konuda tecrübesi olan arkadaşların bilgilerini paylaşmalarını rica ederim.

Bende Gerçek ananın üzerinde bulunduğu çerçeveyi yeni bir kovana koydum ve eski kovanı 100 metre uzağa götürerek bir bezin üzerine sirkeledim.Tarlacıların hepsi eski yerine dönünce kalanları imha ettim bakalım yalancı anadan kurtulabildikmi göreceğiz.........




1 yorum:

Arif UYSAL dedi ki...

Arkadaşım bloğunuz hayırlı olsun. Sizide aramızda görmekten mutluluk duyuyoruz. Çalışmalarında başarılar dilerim